2016. augusztus 18., csütörtök

Ti ajánlottátok #1 | Jandy Nelson: Neked ​adom a napot

Könyvadatok:
Kiadó: Libri
Oldalszám: 424 oldal
Téma: ifjúsági, regény
Sorozat: -
Kiadás éve: 2015
Megrendelhető: Libri, Bookline

Fülszöveg:
A ​tizenhárom éves fiú-lány ikerpár, Noah és Jude hihetetlenül közel állnak egymáshoz. Különleges burkot húznak maguk köré színekből és szavakból, ahová nem engednek be semmit és senkit. Egy nap azonban a burok felhasad, és a családi tragédia úgy kipörgeti az ikreket megszokott világukból, akár egy tornádó. Három esztendő múltán jóformán szóba sem állnak egymással. Az érzékeny lelkű Noah szerelmes barátságba keveredik a szomszéd sráccal, Jude pedig mesteréül választ egy goromba férfit, akinek több köze van a lány családjának széthullásához, mint hinné… Az ikrek nem veszik észre, hogy mindketten csak a történet egyik felét ismerik, és vissza kéne találniuk egymáshoz, hogy esélyük nyíljon világuk újjáformálására. Jandy Nelson világsikerű regénye döbbenetes művészi erővel szőtt mese, ami beszivárog a csontjainkba, akár a tűz melege egy didergető napon.

Véleményem:
Ebben benne volt minden, ami kell egy jó könyvbe. Különc, de szerethető karakterek; aranyos és megható részek. Nevettem, gondolkoztam és sírtam is rajta. Hogy mennyire imádtam? Az látszik abból, hogy mennyire "sok" idő volt, amit az olvasására szántam. Nagyjából 5 óra alatt végeztem vele, ami nálam új rekordot jelent.

A történet két szálon, két időpontban fut. Noah és Jude felváltva meséli el életük történetét. Előbbi 13 évesen, utóbbi 16 évesen kezd el mesélni. Érdekes volt látni, hogy az a rövidke intervallum, amire mindketten csak utalnak, mennyire befolyásolta az életüket.
Mind a ketten művészpalánták, akik különböző módon fejezik ki az érzéseiket. Noah szemszögéből az ikertestvére vadóc, bezsongott darázslány, egyszóval teljesen normális. Jude
nézőpontjából viszont a fiú az, aki átlagos. Azonban mind a kettejüknek vannak defektjeik. 

Jude babonás, a halott nagymamájától kapott "biblia" szerint él. Noah pedig az ördögszirtről ugrál le, hogy érezze a szintén halott édesanyja közelségét. Emellett mind a két oldalon felbukkan egy-egy szerelmi szál, amik szintén nem mindennapiak.



Számtalan olyan tulajdonságuk van, ami szerethetővé teszi őket. Noahban azt tetszett a legjobban, hogy fejben mindig fest. Ezzel olyan fajta inspirációt adott nekem is, ami arra késztetett, hogy másnap elővegyem az évek óta használaton kívüli ecseteimet és alkossak valami újat. Jude azzal került közel a szívemhez, hogy bátor volt és nem félt elmenni Igorhoz, aki egy őrült szobrász. 

A mellékszereplők is mind különlegesek voltak. Brian, Oscar, Guillermo, az ikrek szülei. Mindegyik említésre méltó. 

Összességében nekem nagyon tetszett a könyv. Jandy Nelson nagyon szépen fogalmaz, pont jó hasonlatokat használ. Rávilágít arra, hogy minden mindennel összefügg. A nagy csavar engem nem igazán tudott meglepni, számítottam rá, de még így is élvezhető volt. Szívesen olvastam volna eredeti nyelven. 


Erre a könyvre nagyon sokáig emlékezni fogok. Ott lesz a könyvespolcomon, néha elő fogom venni és bele fogok olvasni, mert annyira sok jó gondolat található benne. 



Értékelés:

2 megjegyzés:

  1. Szerencsés vagy, hogy mostanában olyan könyvekkel találkozol, amelyeket maximális pontszámokra tudsz értékelni. :) A Neked adom a napot nekem is tetszett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt hiszem ez most pont jókor jött :) Volt olyan időszak is, amikor nem tudtam 3 csillagnál többet adni egy könyvre.

      Törlés