2016. december 31., szombat

Ilyen volt 2016 — évösszegzés

2016 minden téren újat hozott. Nem mondom, hogy minden változás pozitív volt, de visszatekintve erre az évre azt kell mondjam: a nagy kimerültség ellenére megérte végigszenvednem. Rengeteget változtam és változott a hozzáállásom is a dolgokhoz.
Ez az év rettentően felemás volt. A családtagjaim közül többet is elveszítettem, a környezetem körül viszont rengeteg pozitív változás történt. A legtöbb célomat sikerült megvalósítanom, de ennek ellenére kicsit elveszettnek érzem magamat. Talán rossz célokat tűztem ki. Jövőre megpróbálok okosabb lenni. ;)

Pár kedvenc 2016-ból — könyvek, filmek, mindenféle

Fontossági sorrend nélkül. (Persze család, barátok, kutya után.)


  1. Legendás állatok és megfigyelésük — kétszer láttam moziban, imádtam.
  2. Énekelj!
  3. Star Wars maraton — a családdal
  4. Böszörményi Gyula: Leányrablás ​Budapesten
  5. Borsa Brown: Az ​Arab
  6. Sarah MacLean: A ​csábítás kilenc szabálya
  7. J. Goldenlane: Holdnak ​árnyéka
  8. Cecelia Ahern: Ui.: ​Szeretlek
  9. Kleinheincz Csilla: Ólomerdő
  10. Johanna Basford: Titkos kert  színező
  11. Helen Fielding: Bridget ​Jones naplója című könyvének felolvasása Udvaros Dorottya által
  12. Hatha jóga  még csak párszor voltam órán, de az nagyszerű volt. 
  13. Lovaglás  egy hónapja járok, mindig fáj mindenem, de nagyon szeretem. 
  14. Skins
  15. Az Idegen  Az Outlander adaptációja
  16. Rengeteg nude rúzs
  17. Mamusz, amit karácsonyra kaptam
  18. Forró csoki — teljesen rákaptam :D 
  19. Fitness labda
  20. Evita — színházi előadás :) 

Az év számokban, a statisztikát kedvelő embereknek:

Összes elolvasott könyv: 124
ebből 24 pedig magyar szerző műve volt. 
Agatha Christie-től olvastam a legtöbbet, szám szerint 12 darabot

Összes elolvasott oldalszám: 41.081
600 oldallal kevesebb, mint tavaly
3 naponta elolvastam egy könyvet és
naponta átlagosan 112 oldalt olvastam, az év mind a 366 napjával számolva.

26 sorozatba kezdtem bele (rémesen sok)
ebből 4-et fejeztem be,
ezen kívül 5 sorozatot fejeztem be (, ami siralmas)


A legrövidebb könyvem:
Babits Mihály: Jónás könyve
(70 oldal)

A leghosszabb könyvem:
Cornelia Funke: Tintaszív
(622 oldal)

Egy rövid vallomás:
December elején nagyon kimerültem, depressziós lettem és majdnem egy hétig csak aludni tudtam. Kaptam kezelést, állandóan szedem a bogyókat, de ez volt az oka annak, hogy az idei év vége felé eltünedeztem. Remélem, hogy a jövőévben sikerül újra megtalálnom azt a fajta lelki békét, ami ez előtt volt jellemző rám. Ebben a bejegyzésben próbáltam a jó dolgokat összeszedni, mert ezek a fontosak :) A rosszakat úgyis előbb vagy utóbb elfelejtjük. 


Ezt olvastam 2016-ban:
Bátorkodtam összegyűjteni ezt a kis szösszenetet. Úgysem hosszú annyira. :D A címekre kattintva megtekinthetitek az adott könyvről írt értékelésemet. 
  1. Abbi Glines: Ha az enyém lennél
  2. Abbi Glines: Ha esélyt adnál
  3. Agatha Christie: A barna ruhás férfi
  4. Agatha Christie: A harmadik lány
  5. Agatha Christie: A kutya se látta
  6. Agatha Christie: Az Ackroyd-gyilkosság
  7. Agatha Christie: Függöny
  8. Agatha Christie: Gyilkosság meghirdetve
  9. Agatha Christie: Gyilkosság Mezopotámiában
  10. Agatha Christie: Halál a Níluson
  11. Agatha Christie: Három vak egér
  12. Agatha Christie: Miért nem szóltak Evansnak?
  13. Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  14. Agatha Christie: Nyílt kártyákkal
  15. Aimee Bender: A citromtorta különös szomorúsága
  16. Ally Condie: Matched – Egymáshoz rendelve
  17. Amy Kathleen Ryan: Láng
  18. Anna Banks: Poszeidón
  19. Anne Frank naplója
  20. Anna Todd: After – Miután
  21. Anna Woltz: Black Box
  22. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
  23. Arnon Grunberg: Tirza
  24. Aurora White: A gyöngyhalász
  25. Ava Dellaira: Kedves halottak!
  26. Babits Mihály: Jónás könyve
  27. Bleeding Bride: A téboly kertje
  28. Borsa Brown: Az Arab
  29. Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten
  30. Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok
  31. Brandon Mull: Vadnak született
  32. Cassandra Clare: A herceg
  33. Cathy Cassidy: Cseresznyés ábránd
  34. Cathy Cassidy: Mályvacukor égbolt
  35. Cathy Cassidy: Nyári álom
  36. Cecelia Ahern: Ui.: Szeretlek
  37. Charlotte Brontë: Shirley
  38. Colleen Houck: A tigris átka
  39. Cora Carmack: Szakítópróba
  40. Cora Carmack: Színjáték
  41. Cornelia Funke: Tintaszív
  42. Darren Shan: Démonmester
  43. David Levithan: Nap nap után
  44. Dávid Ádám – Gaborják Ádám (szerk.): Jelen!
  45. Demi Lovato: Légy erős!
  46. Elisabetta Gnone: Fairy Oak – A Fény Hatalma
  47. E. Lockhart: A hazudósok
  48. Emily Brontë: Üvöltő szelek
  49. Erich Kästner: A két Lotti
  50. Ernest Hemingway: Az öreg halász és a tenger
  51. Fejős Éva: Bangkok, tranzit
  52. Franz Kafka: Az átváltozás
  53. Gayle Forman: Hová tűntél?
  54. George Orwell: 1984
  55. Gustave Flaubert: Bovaryné
  56. Helen Fielding: Bridget Jones naplója
  57. Hugh Howey: Megfelelő méret
  58. Hugh Howey: Kivetve
  59. Kosztolányi Dezső: Édes Anna
  60. Kosztolányi Dezső: Pacsirta
  61. Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás
  62. Jamie McGuire: Veszedelmes sorscsapás
  63. Jamie McGuire: Gyönyörű esküvő
  64. Jamie McGuire: Gyönyörű tévedés
  65. Jandy Nelson: Neked adom a napot
  66. Jane Austen: Büszkeség és balítélet
  67. Jane Austen: Értelem és érzelem
  68. Jessica Park: Flat-Out Love – Szeretni bolondulásig
  69. Jennifer E. Smith: Milyen lesz a búcsú után?
  70. Jennifer E. Smith: Milyen is a boldogság?
  71. Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó
  72. J. Goldenlane: Napnak fénye
  73. J. Goldenlane: Éjfél
  74. J. Goldenlane: Holdnak árnyéka
  75. Joanne Harris: Csokoládécipő
  76. Jo Nesbø: A fiú
  77. Jodi Picoult: A nővérem húga
  78. Jodi Picoult: Szívtől szívig
  79. Kercsmár Bella Noémi: A varázsló lehelete
  80. Kimberly Derting: Eskü
  81. Kleinheincz Csilla: Ólomerdő
  82. Kleinheincz Csilla: Üveghegy
  83. Kosztolányi Dezső: Esti Kornél
  84. Kristin Cashore: Graceling – A garabonc
  85. Kylie Scott: Lick – Taktus
  86. Lawrence Norfolk: John Saturnall lakomája
  87. Leiner Laura: Illúzió
  88. Leiner Laura: Nélküled
  89. Lev Tolsztoj: Ivan Iljics halála
  90. L. Frank Baum: Oz, a nagy varázsló
  91. Lisa Genova: Megmaradt Alice-nek
  92. Lois Lowry: Az emlékek őre
  93. Marissa Meyer: Scarlet
  94. Mark Lawrence: Tövisek Hercege
  95. Mary E. Pearson: Az árulás csókja
  96. Matthew Quick: Napos oldal
  97. Mikszáth Kálmán: A jó palócok
  98. Mikszáth Kálmán: Beszterce ostroma
  99. Móricz Zsigmond: Barbárok
  100. Naomi Wood: Mrs. Hemingway
  101. Natascha Kampusch: 3096 nap
  102. Neil Gaiman: Sosehol
  103. Neil Gaiman: Csillagpor
  104. Nyikolaj Vasziljevics Gogol: A köpönyeg
  105. Paula Hawkins: A lány a vonaton
  106. Paulo Coelho: Veronika meg akar halni
  107. Randy Susan Meyers: A gyilkos lányai
  108. Rejtő Jenő (P. Howard): Piszkos Fred, a kapitány
  109. Richelle Mead: Örök kötelék
  110. Rick Riordan: A titán átka
  111. Rick Riordan: Az utolsó olimposzi
  112. Ruta Sepetys: Kalitkába zárt álmok
  113. Sara Raasch: Hó, mint hamu
  114. Sarah Dessen: Altatódal
  115. Sarah Dessen: Along for the Ride – Álom két keréken
  116. Sarah MacLean: A csábítás kilenc szabálya
  117. Szabó Magda: Für Elise
  118. Susan Kay: Fantom
  119. Susan Mallery: Citrom és osztriga
  120. Thomas Mann: Mario és a varázsló
  121. Vámosi-Nagy Nóra: Klikk!
  122. Veronica Rossi: Végtelen ég alatt
  123. Virág Emília: Sárkánycsalogató
  124. William Shakespeare: Szentivánéji álom
Mindenkinek Boldog és könyvekben gazdag Új Évet Kívánok! 

2 megjegyzés: