2016. december 27., kedd

Cassandra Clare: A ​herceg [Értékelés + NYEREMÉNYJÁTÉK]

Könyvadatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 496 oldal
Téma: YA, fantasy
Sorozat: Pokoli szerkezetek 2. része
Kiadás éve: 2012
Megrendelhető: Könyvmolyképző
Fülszöveg:
A Viktória korabeli London mágiával átszőtt alvilágában Tessa Gray végre biztonságban érezheti magát az árnyvadászok körében. Ez a biztonság azonban múlandónak bizonyul: a Klávé szakadár tagjai terveket szőnek Charlotte leváltására az Intézet éléről. Ha Charlotte elveszti a pozícióját, Tessa az utcára kerül, és könnyű zsákmánya lesz a titokzatos Magiszternek, aki saját sötét céljai érdekében akarja felhasználni Tessa képességeit.

Miért pont ez?:
Imádom Cassandra Clare árnyvadász világát. A Végzet Ereklyéi sorozat után a Pokoli szerkezetek jön. Az angyallal (a sorozat első része) már több éve végeztem, de a Bane-krónikák (szintén egy másik sorozat, ugyanebben a világban) után eléggé feleslegesnek éreztem azt, hogy a sorozat többi részét is elolvassam. Ugyanis eléggé nagy spoiler-t tartalmaz a végkimenetelével kapcsolatban.
Végül azok után, hogy egyszer abbahagytam, most újra elővettem A herceget és végigolvastam. :) 



Véleményem:
Ezért az értékelésért most sokan meg fognak kövezni, de nem ok nélkül olvastam én ezt ilyen sokáig. 

Ebben  a könyvben inkább a karakterfejlődésen volt a hangsúly. A szerelmi háromszögtől eltekintve én nagyon jót szórakoztam. Próbáltam kitalálni, hogy ki milyen irányban változhat meg és így tovább. Nagy meglepetés nem ért, de jó volt látni, hogy mindenki haladt előre.

Jobban megismerhettem Will-t és Jem-et. Henry és Charlotte kapcsolatán nagyokat tudtam mosolyogni. Jessi-t inkább sajnáltam, mint utáltam. Akiből többet is kaphattam volna kevésbé idegesítő módon az Tessa volt. 


Sokan írták, hogy mennyire humoros az egész sorozat. Lehet csak nekem nem esett le, de pár vicces jeleneten kívül nem sok mindent találtam. A Végzet Ereklyéi tényleg vicces, de könyörgöm, ne keverjük már a kettőt!


Akciójelenet is csak a végén van, de az olyan szárazra sikeredett, hogy bealudtam rajta. Semmilyen nagyobb árnyvadász-démon összetűzés. Végig csak kerülgettük a forrókását.

Csak egy nagy drámai jelenet van benne a vége felé. Azt is simán kihagyhattuk volna. Belőlem semmilyen nemű érzést nem tudott kiváltani. Amit így utólag sajnálok. Nem tudom, hogy a fordító hibája -e vagy csak Cassandrának nem volt más ötlete. 

Azt kell, hogy mondjam: nagyon mély nyomott most nem hagyott bennem ez a rész. A karakterek többnyire ide-oda futkorásztak, a cselekmények az idő nagy részében egy helyben tötymörögtek. 


Értékelés:



Plusz:


Ebay-en lehet kapni olyan nyakláncot, amilyet Tessa is hord. Itt tudjátok megrendelni. Ennek ingyenes a kiszállítása is. Így csak 256.82 Ft! 



Plusz 2.:
Remélem nem felejtitek el, hogy van egy NYEREMÉNYJÁTÉKUNK is Cassandra könyveire ;) 

 Őket lehet megnyerni:
- Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Az Árnyvadász Akadémia
- Cassandra Clare – Robin Wasserman: Az elveszett Herondale
- Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Whitechapel réme

Feltételek:
- Légy a honlap követője!
- Válaszolj a kérdésekre!

Figyelem!:
- Csak magyarországi címre tudok postázni.
- A nyertest e-mailben értesítem. Ha 5 napon belül nem jelentkezik, akkor újrasorsolok.

Kérdések:
- Mire valók a rúnák
Az árnyvadászok mikor viselnek fehér ruhát?
- Hogyan válhat egy egyszerű emberből árnyvadász? 


a Rafflecopter giveaway

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése