2016. június 16., csütörtök

Nyári tervek + könyvajánló

Bár már 16 napja nyár van, de nekünk iskolásoknak, csak tegnap délután tört ki a tényleges nyári szünet. E jeles alkalom megünneplésére hoztam nektek egy kis könyvajánlót. Valamint megmutatom, hogy nekem milyen terveim vannak erre a 77 napra. 

Tervek (én+könyvek):

Tegnap este szépen kidekoráltam az asztalomat. Lekerültek a tanulásra motiváló idézetek és képek. Helyüket új naptárt, tervező, fotók és vége láthatatlan könyvlisták kerültek az üveg védő alá.
A naptárat Lívia oldaláról, azaz az Urban:eve-ről nyomtattam. Ez csak a Júniusi hónapot foglalja magában, de nagyon tetszik, hogy külön jegyzete és pipálhatós feladat része is van. Így dupla öröm, mert ide rögtön felírhattam, hogy mit szeretnék még elolvasni ezen a nyáron. ((Egyet már sikerült is teljesítenem ;))



Tehát lássuk a júniusi könyves listámat: 1, Amy Kathleen Ryan: Láng -, hogy befejezzem a sorozatot és mert egy kihíváson ezt választották nekem.
2, Jessica Park: Flar-Out Love-, mert egyszer régen megszereztem a második részét, de az elsőt azóta sem olvastam.
3, Anna Woltz: Black Box -, ezt a könyvet Bea ajánlotta nekem. 24.-ig kell visszavinnem a könyvtárba, remélem addig sikerült elolvasnom.
4, 
Jennifer E. Smith: Milyen lesz a búcsú után? - ez volt az a könyv, amit tegnap/ma éjjel kiolvastam. Értékelést a következő napokban várhattok róla ;)
5, Bleeding Bride: A téboly kertje - ez egy molyos utazókönyv, amit az író nagyvonalúan kölcsönadott nekem. A baj csak az, hogy holnap végeznem kellene vele, de eddig bele sem kezdtem (ezt most kihúzom, megírom a bejegyzést és kiolvasom). 

Mivel tudtam magamról, hogy a idén is az utolsó napokra fogom hagyni, így nem csoda, hogy az augusztus listámon csak a 20 kötelező olvasmányom szerepel. Ezeket itt megtudjátok nézni. 8-at közülük már olvastam, de hogy ne telítődjek el tennivalókra a nyár végére, így előzékenyen előre hoztam 2 db kötelezőt a júniushoz:
6, Frank Kafka: Az átváltozás - ide sajnos sokat nem tudok mondani, majd meglátjuk...
7, Virgina Woolf: Orlando - valójában csak ajánlott, de nagyon kíváncsi vagyok rá. :) 

Amit szeretnék megcsinálni a nyáron:

1, Mindennap megsétáltatni a kutyát - ehhez sajnos kora reggeli kellés kell, de ma remekül működött a dolog. Hatkor elmentünk, futottunk egy kicsit és amikor visszaértünk visszafeküdtem az ágyamba aludni.
2, Átmenni végre a KRESZen - régi álmom, januárban voltam tanfolyamon, februárban megbuktam, azóta nem is próbálkoztam, pedig egy pont hiányzott csak. Én nem is bánom viszont a munkához kellene a jogsi :(
3, Felállítani a medencét - jövőhéten már elméletileg lesz, úgyhogy van egy olyan érzésem, hogy idén nyáron is nálunk fog lógni a fél falu.
4, Olasz nyelvvizsga -, mert a felvételinél is kellenek a pontok és vagy ez vagy az angol emelt (,amit télen próbálok meg)
5, Tavaly ilyenkor készítettem egy listát, amiben akkor nem mindent sikerült kipipálnom, és azóta sem teljesítettem. Így az idei évben úgy döntöttem nem készítek újabbat, hanem ezeket a kimaradt részeket próbálom meg pótolni. Egyébként is: nagyon sok pont megegyezne :) 

Strandkönyvek:

1, Tracey Garvis Graves: Kötelék -  Egy hihetetlen szerelmi történet 

A könyv két emberről szól, akik szerencsétlenségükre balesetet szenvednek és az Indiai óceánba zuhannak. Egy lakatlan szigeten kötnek ki, miközben mindenki azt hiszi: meghaltak. A gimnazista, T.J. és a magántanár, Anna története ez, amelyben megtanulnak együtt élni és túlélni.
A borító nagyon becsapós! A tengerpartról készült kép engem inkább a békés nyaralásra emlékeztet, mint a távolságot, ami elválaszt engem az otthonomtól. 

Adatok: 

Kiadó: PioneerBooks
Oldalszám: 332 oldal
téma: romantikus

2, Agatha Christie: Tíz kicsi néger - A krimik királynőjének legjobb könyve

Nem is én lennék, ha nem ajánlanék legalább egy AC könyvet a figyelmetekbe. A Tíz kicsi néger egy olyan krimi, ami sok másikkal ellentétben nem a téli hónapokban játszódik, hanem egy kicsi szigeten (ami nem teljesen lakatlan). Ezúttal 10 versenyzőnk van és elárulom: köztük kell keresni a gyilkost is. Sokakkal egyet kell értenem: ez a valaha volt legjobb krimi. Minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy az olvasó rájöjjön a titokra, de végül mindenki hatalmasat koppan. Mégis senkit sem izgat ez a tény, egyszerűen csak élvezi. 

Adatok: 

Kiadó: Európa
Oldalszám: 266 oldal
téma: krimi

3, Imre Anna Viktória: Kísértés Rt. - Egy humoros magyar fantasy

Alapjáraton biztosan nem ez lenne az első könyv, amit strandkönyvént ajánlanék, de én is a tengerparton olvastam először, és ott is bele tudtam szeretni. Csak egy kicsit morbid, nem kell tőle megijedni! :D Komolyra fordítva a szót: nem sok olyan kortárs magyar író van, akik egyszerre tudtak megnevettetni és elgondolkoztatni is.
Egészen egyedi hangvétellel és témaválasztásával engem a Kísértés Rt. levett a lábáról. Ugyan kit ne érdekelne Lucifer és az Anyaúristen háborúja? Egy egy igazi fantasy, amelyben a szerző szabadjára engedte végtelenül nagy képzelőerejét, miközben mindvégig szórakoztató maradt. 

Adatok: 

Kiadó: Főnix Könyvműhely, 2011
Oldalszám: 394 oldal
téma: fantasy

 4, Fehér Klára, Nemes László: Hozzál nekem kengurut! - Egy nem mindennapi útikalauz


Itt az ideje, hogy mindent megtudj Ausztráliáról! A szerzőpár szenvedélyes világjáró, így nem is csoda, hogy egyik utazásukat egy könyve örökítették meg.
Ez egy olyan útikönyv, amit annak is olvasnia kell, aki még nem is álmodott róla, hogy a kontinensen fog kikötni. Egyszerre szórakoztató és tárgyilagos. Az adatok kicsit elavultak, de a lényegen ez sem változtat. A végére a táj, az állatok és az emberek ugyanúgy hozzánk nőnek.


Adatok: 
Kiadó: Táncsics, 1971
Oldalszám: 280 oldal
téma: útikönyv


5, Jenny Han: Nyár-trilógia -  Egy sorozat, ami nyáron a tengerparton játszódik. 

A történet két családról szól, akik minden évben együtt nyaralnak egy tengerparti házban. 3 fiú és 1 lány, nem kell sokat agyalni, hogy előre sejthető legyen a sztori. Ami engem megfogott benne az a hangulata volt. Teljesen élethűen adja vissza a nyár (/nyarak) hangulatát és az érzést, ami mindenki lelkét áthatja ilyenkor. 




Adatok: 

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 256 oldal
téma: romantikus, YA

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése