2016. szeptember 7., szerda

Randy Susan Meyers: A ​gyilkos lányai

Könyvadatok:
Kiadó: Pioneer Books
Oldalszám: 352 oldal
Téma: sajnálom, de ezt nem tudtam belőni
Sorozat: -
Kiadás éve: 2016
Megrendelhető: Bookline
Fülszöveg:
Egy ​anya olyat kért, amit lehetetlen megtenni. 
Egy apa olyat tett, amit nem lehet megbocsátani. 
Lulu és Merry gyerekkora sosem volt felhőtlen, de a legnehezebb időszakok, a legbántóbb szavak, a leghangosabb veszekedések is eltörpülnek egyetlen nap emlékének árnyékában. Épp Lulu tizedik születésnapja előtt a lányoknak olyan traumát kell átélniük, amit legfeljebb csak túlélni lehet, megérteni és feldolgozni sohasem. 
Azon a végzetes napon apa megölte anyát.


Miért pont ez?:
Először talán a Könyvjelző magazinban láthattam, majd a Könyvutca blogon és végül a Könyvhéten is ott volt a kiadó standjánál. Mindaddig ellen tudtam neki állni, míg meg nem pillantottam a könyvtár [Kölcsönözhető] polcán. 


Véleményem:
Nagyon nehéz bármit is írni erről a könyvről. Először nem is gondoltam volna, hogy ennyire nem fogom tudni sem a témát sem a lényegét meghatározni. Egyszerűen túl kevés szó áll a rendelkezésemre, hogy kifejezzem azt amit éreztem olvasás közben.

A szokatlan téma 100%-osan beleillik abba a képbe, amit 
magamban a Pioneer Books kiadóról kialakítottam. A lányok, a Merülj alá az álmokért! és a Kötelék című könyvek után ezt is be lehet sorolni. Hangulatukban és történetükben persze mindegyik különböző, de mindegyik rendhagyó a maga nevében. Ami nem is baj, kell a változatosság. A fent felsorolt könyvek közül mindegyik egy kis ékszerdobozok, amiket az ember elraktároz a szívében és a fejében is. 

A karaktereket egyből a szívembe tudtam zárni, annak ellenére hogy egyik sem volt tökéletes. Mi mást tudna az ember tenni, ha két lelkileg sérült gyerekről van szó? És bár a két főszereplő az évek alatt felnő, az egyiknek gyerekei is lesznek, de mégis: mindig ugyanazok a kislányok maradnak. Néhol haragudtam Merryre, valahol Lulu-t nem értettem meg. Ez főleg attól függött, hogy melyikük szemszögéből olvastam a történetet. Egy idő után sikerült elhatárolnom magamat mindkettőjüktől és racionálisan gondolkodni. 

Tetszett, hogy nem csak a lányokról szólt. Voltak itt árvaházban lakó gyerekek. A család, a házasság, a saját gyerekek felnevelése,  a titkok és hazugságok csapdája és a káros szenvedélyek is fontos szerepet kaptak.   

A könyv hangulata szép szóval is: nyomasztó. Mindenkinek aki olvassa azzal kell szembesülnie, hogy a regény felkavaró kérdéseket tár elénk. Számomra az sem volt meglepő, hogy az az író nem igazán foglalt állást. Nem derült ki, hogy Lulu vagy Merry kezelte jobban a helyzetet. Én sem tudnám eldönteni, hogy melyik a jobb. Ha homokba dugjuk a fejünket, vagy ha szembenézünk a tényekkel? 


Amikor befejeztem a könyvet elgondoltam. Arra jutottam, hogyha a helyükben lettem volna, biztosan sokkal rosszabbul végzem, mint ők. Nem lett volna annyi energiám, hogy megbirkózzak a feladattal. 

A történet szép kerek, igaz nincs lezárva. Randy Susan Meyers nyitva hagy számunkra egy kiskaput, hogy lássuk: nincs minden előre megírva és semmi sem végleges. 


Értékelés:

2 megjegyzés:

  1. Mindig kíváncsian olvasom az olyan értékeléseket, amelyek olyan könyvről szólnak, amelyek nagy hatással voltak rám, vagy éppen erős érzelmeket váltottak ki belőlem. Ez egy nagyon jó értékelés volt! :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom, ahogyan olyan szépen megfogalmazod a dolgokat.
      Köszönöm szépen, hogy elolvastad és írtál! :)
      Legyen szép napod!

      Törlés