2016. március 15., kedd

Cecelia Ahern: U.i.: Szeretlek!

Hatalmas nagy köszönet AniTiger-nek a könyvért! Tőle kaptam ajándékba és egyszerűen IMÁDTAM!

Fülszöveg:
Holly összetörten, magába roskadva él férje halála óta, sokszor ahhoz sincs kedve, hogy kikeljen az ágyból és ennivalót készítsen magának. Úgy érzi, élete értelmetlen Gerry nélkül. Azonban egy nap minden megváltozik, amikor egy csomagot kap, benne több borítékkal.

Vélemény:
A februári hónap nagyon érzelgős volt, nem csak a magánéletemet nézve, de az olvasásaimat tekintve is. Ez volt a 3. a sorban, amin sikerült elpityerednem.
Az elején naivan azt hittem, hogy erős tudok lenni és nem fogok sírni, de hamar kiderült, hogy ez nem egészen így működik. Az egész történetnek sokszor sikerült könnyekig meghatnia. Nem számoltam az elhasznált papír zsebkendők számát, de lehet érdemes lett volna már csak összehasonlítás képen a többi olvasóéhoz képest.

Kezdjük ott, hogy már az alapötletnek sikerült megvenni magának. A főszereplővel érzelmi szinten pedig azonnal azonosulni tudtam. Mert sajnos tudom, hogy milyen nehéz egy szerettünk elvesztése. Az addigi életünket teljesen felforgatja. Sok minden más mellett már nem lesz ott a lehetősége annak, hogy bármikor tanácsot tudjunk kérni Tőle, elmenjünk vele csak úgy sétálni egyet és fagyit együnk nyaranként a kedvenc padunkon. Ennek feldolgozása pedig nem kis feladat.
Hollynak ebben a volt férje, Gerry segít. Ezt nem úgy teszi, mintha egy fantasy könyvben lennénk és kopogószellem formájában jelenne meg a pasas, hanem teljesen emberi módon, ahogy az a valóságban lehetséges volna: LEVELEKET ÍR A HALÁLA ELŐTT. A könyv címét ezeknek a leveleknek a befejezése, lezárása adja:


Holly minden hónapban egy levelet bonthat ki, és az azokban szereplő dolgokat teljesíteni kell. Mindezt azért, hogy fel tudja dolgozni a gyászt, el tudja engedni Gerryt és újra normális életet tudjon élni. A legtöbb feladat rendkívül egyszerű és a főszereplő előadásában még szórakoztató is.
Világosan leszögezte, hogy nem minden megy mindig egyik napról a másikra és nem mindenen tudunk változtatni, akkor sem ha nagyon akarjuk. Viszont ha teszünk azért, hogy jobb irányba kanyarodjanak az események, akkor előbb-utóbb elnyerjük a méltó jutalmunkat.


A könyv emellett megmutatja azt is, hogy két ember mennyire képes egymást szeretni. Még akkor is, ha nézetük gyakran különbözik és emiatt néha veszekednek. A pár sok mindenen átment már az életben, mégsem adták föl és küzdöttek azért, hogy együtt maradhassanak. Rengeteg áldozatot hoztak egymásért, ami mindenképpen követendő példa.
Közben sok mellékszereplővel is megismerkedünk, akik vagy a gyógyulásban segítenek vagy Holly és Gerry közös életéhez voltak köthetőek. Valakinek a történetét közelebbről és jobban szemügyre vehetjük, ilyenek például Holly testvérei és közeli barátai. Nekik sem könnyű a gyász feldolgozása, de a főszereplő látva azt, hogy Ők hogyan tudnak tovább élni, felbátorodik.

Kicsit befejezetlennek éreztem. Oké, nem kell minden könyv végére egy happy end, de úgy éreztem, hogy Hollynak még nem sikerült teljesen felépülnie és időre van még szüksége.
Sok volt az elvarratlan szál. Kíváncsi lettem volna arra, hogy mi történt a testvérekkel és a barátnőkkel. Felkeltette az érdeklődésemet az Ő történetük is és egyszer nagyon szeretném majd azokat is elolvasni, ha lesznek :)

Megvallom őszintén, eddig ez volt a második könyvem az írónőtől, de nekem ez sokkal jobban tetszett. Nem éreztem azt, hogy ez az első könyve az írónőnek. Egyszerűen nem voltak felesleges cselekményszálak vagy felesleges szereplők, akiknek megjegyezhetetlen neve lett volna. A végét leszámítva úgy volt kerek, ahogy Cecelia Ahern megírta.
Tervezek még olvasni más könyveket Tőle. A legjobban az Ahol a szivárvány véget ér és az Ajándék című könyvei érdekelnek a legjobban. Az előbbit már kölcsön is kaptam barátnőmtől, remélem nem sokára sort tudok keríteni az elolvasására is :D

Összegzés:
Cselekmény: 9/10
Borító: 4/5 - A külföldi jobban tetszik.
Szereplők: 4/5 

4 megjegyzés:

  1. Az Ahol a szivárvány véget ért nagyon tudom javasolni:) Na, meg a filmváltozatot, az még egy fokkal jobban tetszett, mint a könyv, kivételesen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már tényleg fogok egy listát csinálni arról, hogy milyen filmeket kellene megnéznem! :D Szünetben úgy is rengeteg időm lesz. Viszont Lily Collinstól rettegek, de majd meglátom ;)
      Egyébként melyiket ajánlod előbb? Megnézni a filmet vagy elolvasni a könyvet?

      Törlés
  2. Mi még csak filmen láttuk a történetet, azt nagyon szerettük. Nem is tudom miért nem olvastuk még el, hiszen évek óta itt lapul a polcunkon. A szivárvány véget ér is tetszett. :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hallottam, hogy nagyon sokban eltér a kettő, de nekem a könyv is tetszett így egymagában :) Én ajánlani tudom csak.
      A filmet pedig tuti meg fogom nézni, már egyszer belekezdtem, de nem jutottam vele túlzottan sokáig... :D

      Törlés