2016. október 9., vasárnap

A nap bloggere voltam #2

Mi ez?:
Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége nevű Facebook csapatban fut a Nap Bloggere játék, mely keretein belül a többi blogger kérdéseket tett fel, én pedig egy bejegyzés formájában megpróbáltam válaszolni nekik. Nálam ez két részes lett a sok kérdés miatt. 

Nina Törő kérdezte: Milyen blogjaid voltak eddig? Mennyire veszed "komolyan" a blogolást? Merre szeretnél továbbtanulni? 
Válaszom: Honlapom nagyon sok volt, blogom ezen kívül csak egy. Ami egy mindenes blog volt. Többnyire azoknak a dolgoknak az összessége, amik szembe jöttek velem az interneten és megtetszettek.
Komolyan veszem a blogolást, de sajnos mostanában nem túl sok időm van rá.
Orvosira szeretnék menni, így most minden a tanulás után szorul. A biológia és a fizika mindennél fontosabb. 


Kamilla Gera kérdezte:Ahogy látom, elég széles nálad a spaletta könyvek terén. :) Honnan ered, hogy ennyi minden érdekel? Ami, amúgy irigylésre méltó! :) 
Válaszom: Szerintem a jó könyv kifejezés nem korlátozódik egy adott műfajra. Mindenből vannak jobbak és rosszabbak, ahogyan minden írónak lehetnek ilyen és olyan könyvei. Célom, hogy növeljem a saját tudásomat és tágítsam a "horizontomat". Ezt úgy tudom elérni, ha minél többféle könyvet olvasok. 

Laura Lackner kérdezte: Szeretnél egy saját könyvet? Ha igen milyen témában?
Válaszom: Nem igazán gondolkodtam még ezen. Nagymamám és anyukám mindig mondják, hogy írnom kellene, de eddig megmaradtam a versek szintjén. Egyenlőre túl sok gondolat és túl sok ötlet van a fejemben, amik nem hagyják egymást érvényesülni. Ha mégis írásra adnám a fejemet, akkor mindenképpen szólni fogok előtte.

Benkőné Joó Szilvia kérdezte: Melyik könyv az, amelyikről azt mondanád, hogy a legtöbbet tette hozzád?
Válaszom: Sok ilyen könyv van. Hirtelen nem is tudom melyiket válasszam. Azért megpróbálom. Ami talán a legmeghatározóbb volt az Sarah Dessen Figyelj rám! című könyve. Nem adtam neki maximális pontot, de mégis ez volt az, ami a legközelebb állt hozzám mind témáját, mind mondanivalóját tekintve.

Viktória Szóráth kérdezte: Szép és színvonalas blogot hoztál létre. Szerinted mennyire része a blog kiépítése annak, hogy sok feliratkozót vonzzon? Vagy leginkább a téma megválasztása és a színvonalas írás vonzza az embereket? Te készítetted ilyenre a blogfelületedet vagy volt, aki segített benne?
Válaszom: Köszönöm szépen! Szerintem fontos hogy szép, esztétikus legyen a blog megjelenése. Továbbá az átláthatóság is fontos szempont. A téma, a színvonal, a feliratkozók száma, a nyereményjátékok mind olyan tényező, ami meghatározza azt, hogy mennyi látogatód és követőd van.
A blog felület elkészítésében a helplogger.blogspot.hu volt segítségemre.



Balázsné Sándor Zsuzsanna kérdezte: Otthon sok könyved van vagy inkább könyvtár párti vagy?
Válaszom: Nagyon sokáig gyűlöltem könyvtárba járni. Ezen idén márciusban a Mini-könyvklub és Kleinheincz Csilla Ólomerdő című könyve segített. Egyszerűen muszáj volt bemennem és ott olvasnom. Már nem vagyok annyira a könyvtárak ellen, de nem zártam a szívembe egyiket sem. Úgyhogy maradok az itthoni vagy a barátok könyvespolca mellett. 

Anikó Hegedüs kérdezte: Mit gondolsz a "bestseller" könyvekről?
Válaszom: Erről most jó sokat tudnék írni. Szerintem vannak olyan könyvek, amik rászolgálnak, de vannak amik csak azért kerülnek a toplisták élére, mert az író neve szerepel a borítón. Én már rászoktam, hogy ne a bestseller könyvek közül vásároljak, hiszen ez az egy szó csak azt mutatja meg, hogy számtalan más embernek is meg van otthon a könyv, akikről akár kölcsön is kérhetem. 

Kamilla Gera kérdezteMennyire emlékszel a könyvek tartalmára, amiket eddig olvastál? Ha valaki kérné, hogy mesélj egy adott könyvről, amit évekkel ezelőtt olvastál, akkor is fel tudnád idézni?  Tagja vagy bármilyen könyvklubnak, ahova rendszeresen eljársz?
Válaszom: Vannak bizonyos történetek amik valamilyen oknál fogna nagyon megragadtak a fejemben. Vannak, amik teljesen törlődtek. Van, hogy magára a történetre nem is emlékszem csak az érzésekre, amiket átéltem az olvasása közben. Ha megkérdeznéd, hogy XY könyvben mi található, akkor nagy valószínűséggel vissza tudnám hellyel-közzel, kisebb-nagyobb hibákkal együtt idézni.Rendszeresen nem járok könyvklubba, de már egy éve tagja vagyok a Mini-könyvklub nevű csoportnak, amiről ezen az oldalon részletesebben is írok. 



Iveta Bartalos Tóth kérdezte: Mi az a tíz könyv, amit szerinted vétek elolvasni?
Válaszom:  Nem akarok nagyon gonosz lenni. Szerintem fontos szempont, hogy ki milyen életszakaszában van éppen, miket él át és alapvetően milyen könyvekkel találkozott eddig. Pár dolog azonban örök érvényű a könyves világban:
1, Olyanba bele se kezdj, amiről tudod, hogy úgysem fogod befejezni!
2, Ha az első 50 oldal nem varázsol el, szenvedsz vele, akkor TEDD FÉLRE!  
3, Nem felesleges az a könyv, amiben van legalább egy olyan szereplő, akihez tudsz kötődni.
4, Újraolvasni nem tilos, de a legtöbb könyvnél felesleges. 


Annie Láng  kérdezte: Szerinted hol van a határ a szépirodalom és a szórakoztató irodalom között? Lehet átfedés? Létezhet olyan műfaj, ami semmilyen körülmények között nem válhatna szépirodalommá?
Válaszom: A kettő elméletileg egymás ellentétei. A szépirodalom komolyabb hangvételű, mélyebb mondanivalójú. A szórakoztató kicsit lazább, kötetlenebb. Mély értelmet nem feltétlenül kell keresni benne. Én régebben egyáltalán nem tudtam különbséget tenni a kettő között. Ma már a groteszk regényekben is találok mondanivalót, sőt azóta a kedvencemmé vált ez a műfaj (is). Olyan műfaj, ami sohasem érné el a szépirodalmi szintet szerintem nem létezik. A Harry Potter képes volt rá, akkor másban miért ne lenne ott a lehetőség?

Laura Lackner kérdezte:  Melyik az a könyv amelyik annyira tetszett hogy kétszer vagy többször is újraolvastad? És miért? Ajánlanád másnak?
Válaszom: Nem szoktam újraolvasni könyveket. Soha nem is volt szokásom és nem most fogok rászokni. Ennek ellenére van egy regény, amit szinte minden nyáron elolvasok: Karen Thompson Walker Csodák korája. Nem feltétlenül azért, mert nagyon jó lenne a karakter és cselekmény leírása. Egyszerűen azért, mert mindig más érzelmeket vált ki belőlem. 



Nina Törő kérdezte: Van olyan film, ami szerinted jobb volt, mint a könyv? 
Válaszom: Számtalan. Kezdve Neil Gaiman Csillagporától John Green Papírvárosokán át a nem rég mozivászonra került Jeanne Ryan Idegpályákig. Mégis általában a könyv jobb mint a film, azért ezt tudom garantálni ;) 

Enikő Mészáros kérdezte: Gyűrűk ura vagy Harry Potter? (indoklással)
Válaszom: Az előbbit épp most kezdtem el olvasni. Nagyon izgalmasnak találom. Az utóbbiból csak az első két kötetek olvastam. Egyenlőre előre nem jósolnám meg, hogy melyik fog jobban tetszeni. 

Andrea Boroczky kérdezte: Ha lehetnél egy karakter egy általad olvasott könyvből, ki lennel, és miért?
Válaszom: Hűha! Kemény kérdés. Legjobban talán Kerstin Gier Időtlen szerelem trilógiájának Gwendolynja lennék. Őt érzem legközelebb magamhoz. Az pedig csak plusz, hogy kapok 2 tündéri testvért, egy szuper képességet, egy Gideont és egy Xemeriust magam mellé. 

Jászai Csaba kérdezte: Hogyan fér bele az idődbe egy 'könyvesblog'?Válaszom: Minden blogra rá kell szánni egy bizonyos időt. Azt, hogy hogyan sikerült megoldanom az időbeosztásomat az látszik a blogbejegyzések gyakorisága. 

Nina Törő kérdezte: Mit gondolsz, mi az a három legfontosabb dolog, amit az olvasás/könyvek adott neked? Tudsz autóban/buszon olvasni? Szoktál idegen nyelven olvasni (ha igen, van olyan könyv, aminek a fordítása sokkal jobb lett, mint az eredeti)?
Válaszom: A három legfontosabb dolog:
- Kitartás,
- a nyugalom értékelése
- és maga az olvasás szeretete.
Rá vagyok kényszerülve, hogy buszon olvassak.
Idegennyelven szoktam, de nagyon alapvető műveket vagy olyan regényeket, amiket már olvastam magyarul. Szerény véleményem szerint nincs olyan könyv, aminél a fordítás jobb lett az eredetinél (bocsi :()

Ennyi lett volna. Még egyszer köszönöm a kérdéseket! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése