2017. július 17., hétfő

Lev Grossman: A ​varázslók *megkésett Mini-könyvklub 7.*

Mini-könyvklub 7. júniusi kötelező könyv (én csak megkésve tudtam elolvasni)
A többiek értékelését ide kattintva olvashatjátok. 
Fülszöveg: 
A ​többi fiatalhoz hasonlóan Quentin Coldwater sem hisz a varázslatokban egészen addig, míg egy zártkörű és titkos egyetem hallgatója nem lesz New York egy eldugott részében. S noha a tanulás évei úgy telnek, mint bárhol máshol – barátokra tesz szert, rendszeresen lerészegedik, majd idővel lefekszik valakivel, akibe beleszeret –, a titkos tudás örökre megváltoztatja őt. Kitűnően sajátítja el a modern varázstudományt, ám a szíve mélyén mindig is vágyott nagy kalandot és boldogságot nem kapja meg hozzá. Egy nap a barátaival azonban felfedeznek valami hatalmasat, ami mindent megváltoztathat.
A varázslók komor történet a felnőtté válásról, második esélyekről és arról, hogy ha valamit nagyon görcsösen akarunk, akkor talán soha nem kapjuk meg. A könyv a 2009-es megjelenését követően hatalmas vitát váltott ki és nagyon megosztotta a fantasy műfaj kedvelőit – vannak, akik nem is hajlandóak ekként tekinteni rá, hanem kortárs regényként kezelik –, de emiatt csak többen és többen olvasták el.

Könyvadatok:
Kiadó: Agave Könyvek     
Oldalszám: 442 oldal
Téma: fantasy
Sorozat: A varázslók-trilógia 1. része
Kiadás éve: 2015
Megrendelhető: Agave Könyvek


        
Véleményem:

A Mini-könyvklub júniusi kötelező regényével nagyon megkéstem. Az olvasással és az értékeléssel is. Mellettem szól, hogy az érettségire sokkal vaskosabb köteteket kellett elolvasnom, és Lev Grossman könyve kevésbé kötött le, mint Magyarország 18. századi demográfiai változásai.

A varázslók
egy tehetséges tanoncról szól, aki keresi az élet értelmét, megpróbál boldog lenni és élvezni az életet. Talál barátokat, barátnőt és mindene megvan, mégsem elégedett. 


PRO: 

  • Szeretem a fantasyt. Játszódjon az varázslatos vagy városi környezetben.
  • A karakterek kidolgozottak. Lehet mindegyik szociális -és pszichológiai problémákkal küzd, de ez a valóéletben sem ritka.
  • Az elején tetszett, hogy Quentin-nek keményen meg kellett dolgozni azért, hogy sikerüljön egy-egy varázslat. Az élet többi területén azonban alig kellett küzdenie.
  • A veltesz ötlete nagyon jó kezdeményezés volt. Igaz, nem kviddics, de egy próbálkozásnak elmegy.
  • Néhol fordulatos tudott lenni. Egy idő után mindig feltűnt valaki, hogy megmentsen engem a dögunalomtól.
  • Megfogott a mondanivalója. Más kérdés, hogy együtt tudok -e érteni vele. Szerintem az már plusz pont, ha van valami lényege a könyvnek.
  • Valós problémákról szól, és az élet fontos kérdéseire keresi a választ.
  • Sorozat készült belőle, ami sokkal élvezhetőbb.

KONTRA:

  • Egyetlen karaktert sem tudtam igazán megkedvelni. A főszereplő kifejezetten idegesítő és kiállhatatlan.
  • Nem szeretem, ha fejezetek szólnak a nagy semmiről.
  • Én alapvetően egy "minden csuda szép és happy" lány vagyok és nem tetszett ahogyan az író megpróbálta elvenni az életkedvemet.
  • Utáltam a Fillory és Brooklyn részeket.
  • A nagy részében úgy éreztem, mintha kigúnyolná a többi klasszikus fantasy könyvet.
  • Rossz narráció, rossz írói stílus.
  • A vége pocsék. Csak így egyszerűen. 

Összességében:

  • Csak a nagyon elvetemülteknek ajánlom.
  • Akinek hasonlóképpen fenntartásai vannak a regényt illetően: nézze meg a sorozatot! Nem fog csalódni!
  • Egyáltalán nem ifjúsági regény, inkább idősebb korosztálynak ajánlanám, akik még nem nőttek ki a fantasyk világából.
  • Szívesebben olvastam volna a könyvben szereplő könyvekből.
  • Isten óvjon a következő résztől! 

Plusz 1:
Találtam egy 58 oldalas beleolvasót. Sajnos nem tudom ide feltölteni, de ha ide kattintotok, akkor ti is elérhetitek. :) 

Plusz 2:
És íme egy gyors borítószemle. 


Amerikai fa

A Tv sorozat alapján
Az olasz koncepció
A cseh szemgolyó

A román zöldségleves
A holland vihar
A bulgároknak hiányzott a Gyűrűk Ura
Egy másik Tv sorozat

A héber nyelven íródott könyv....komment nélkül
A kínai újragondolás
A lengyeleknek a Szikraváros második része hiányzott
A szlovénok vámpírja és jósnője

A portugál depresszió
Az indonéziai szépség
Feladtam...az oroszokat nem fogom soha megérteni
Cseh rengeteg

A német láng (fejlődés a szemgolyó után)
A spanyol fa
Pásztorok, pásztorok....(portugál)
A francia zombik

Tv sorozat csapó három
A svéd Tv...
Az amerikai vidék
CD-n is megjelent

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése