2015. július 8., szerda

Tündérmese Book Tag


Nem nagy titok, hogy én még mindig rajongok a Disney mesékért, kiskoromban is rengetegszer néztem meg Őket. Különösen kedvencem a Hamupipőke és a Hófehérke volt, amiket azóta többször is átdolgoztak. Új filmeket készítettek (pl.: Tükröm, Tükröm és Cinderella) belőlük és sok mese átírat készült (pl.: Cinder ).
Kicsit ezekről is szól ez a Book Tag, amire Zeyna hívott meg.
Ezúton is köszönöm! Lássunk is hozzá :)




Pinokkió - A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott 
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett? 

Inkább olyan volt, hogy hazudtam egy könyvről, mert nem tetszett. Példát nem írnék, mert akkor kiderülne az, amit szeretnék titokban tartani :D


A Szépség és a Szörnyeteg - A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele 
Melyik könyvet imádod, annak ellenére, hogy rémes a borítója?
Gayle Forman: Ha maradnék. Szerintem az összes borítója ronda, de a könyv és a film is nagyon tetszett. Jó, az új borító nem is annyira rossz :D



Hófehérke - Akire a szépségéért vadásztak 
Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az? 

Szerintem ez minden összes könyvemre igaz. Általában a borító miatt veszek meg vagy éppen nem egy könyvet. Az utolsó ilyen Kiera Cass: The Selection – A Párválasztó-ja volt.




Csipkerózsika - Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel
Melyik a kedvenc könyves párod? 

Mia és Adam a nem rég említett könyvből :)


A kis hableány - Aki feladta az életét a szerelemért 
Szoktál kipróbálni új műfajokat vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál már újakat, melyik volt az utolsó ilyen könyv? 

Nagyon gyakran szoktam műfajokkal kísérletezni :D Konkrét könyvet nem tudok mondani, de ősz óta rajongok a krimikért, a disztópiákért és még ezernyi más dologért, amit még csak most fedeztem fel. Az önéletrajzokat nem nagyon szeretem, de akadnak kivételek.

Hamupipőke - Aki elvesztette a cipőjét éjfél után 
Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka?


Éjszakai bagoly vagyok, így szinte mindig csak éjszaka olvasok. Ez annak is köszönhető, hogy nappal inkább a tanulásra kell fordítanom az erőmet, és este érek csak rá, de akkor jól jön. Ilyenkor ki tudok kapcsolni.

Rapunzel - Akit bezártak egy toronyba
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál?
Az elmúlt hónapban elég keveset olvastam, de akadt közöttük egy, ami után úgy gondoltam:  harakirit fogok elkövetni. Ez Bella Andre eszméletlenül szörnyű Sullivan családja volt.



Aladdin - A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált
Melyik volt az utolsó "könyvkincs", amit találtál? 

Mondhatok olyat is, amit éppen most kezdtem el?
Konrad Lorenz: Salamon király gyűrűje már most tudom, hogy egy remekművet találtam ;) 30 oldal után


Alice Csodaországban - A lány, aki a nyúlüregbe esett 
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél? 

Legutóbb ez egy sorozat után esett meg :D Könyvre nem is igazán emlékszek. Talán a Karen Thompson Walker: Csodák kora volt ilyen még 2013-ban :)

A békakirály - Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált 
Melyik volt az a könyv, amelyikről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül mégis megszeretted? 

John Green: Alaska nyomában, mert egyszerűen nem értettem, hogy miért kell egy könyvet ilyen ronda borítóval megjelentetni. A Csillagainkban a hiba őrület után pedig úgy éreztem, hogy az író többi könyve nem fog annyira tetszeni nekem. Hát tévedtem :) Egyébként nem sokkal szebb az angol borító? Bár szerintem a gyertya helyett egy szál cigi jobban mutatna.


Jancsi és Juliska - Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket 
Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért? 

Ezen sokat kellett gondolkoznom, mert nem is szoktam figyelni a testvérpárokat a könyvekben. Legyen Jane és Michael az egyik kedvenc kis kori könyvemből: a A csudálatos Mary-ből. Mert annak ellenére, hogy nem mindig jók, mindig egymás mellett állnak :)

Piroska - Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe?

Fogós kérdés :D Legyen Debora Geary: Modern boszorkánya, mert annyira tetszett a borítója, hogy a PIF-ajándékozáson ezt a könyvet kértem... hosszú sztori. Amikor pedig eljutottam oda, hogy elolvassam, teljesen mást kaptam, mint amire számítottam.

Rumpelstilskin - Akinek senki sem tudja a nevét 
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet? 

Ez volt az első kérdés, amire rögtön, kapásból tudtam a választ: Imre Viktória Anna: Kísértés Rt.
Humoros, nem tucat regény és imádnivaló ezért a könyv szereplői lefejeznének, így ezt inkább nem említem meg. Én is csak véletlenül bukkantam rá, de egyszerűen annyira megtetszett, hogy legszívesebben minden héten újraolvasnám, és még akkor is ugyanannyira tetszene, ha nem jobban.



Bárki viheti, aki kedvet kap hozzá :) A kihívottam pedig Kinga :)