2015. június 30., kedd

BOOKWORM BOOK TAG

A taget Kinga oldalán találtam és úgy döntöttem, hogy én is kitöltöm :)

Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Kiskoromban utáltam olvasni, mert egyszerűen nem tudtam. Aztán egyszer láttam a Twilight első részét filmben, és a szomszédunk felajánlotta, hogy könyvben is kölcsönadja nekem. Addig csak Geronimo Stilton könyveket olvastam. Tehát valamikor 5 éve kezdtem el rendszeresen és nagyon sokat olvasni. Tavaly felfedeztem a moly.hu-t, és azóta egyre több és több könyv fordul meg a kezemben.



Általában hol olvasol?
Mindenhol. Tömegközlekedésen, az utcán, várakozás közben a dokinál, otthon a tévé előtt (általában nálunk 24 órában megy a tv és már megszoktam :D), kertben, kutyasétáltatás közben, 20 perces szünetekben a suliban, autóban ha utazunk és matekórákon. 

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is szóba jöhet egyidejűleg?
Mostanában összejöttek az olvasmányaim, így van amit még márciusban kezdtem el, de még mindig nem fejeztem be :( Azzal nem lenne gondom, hogy megjegyezzem a sok információt, de nem tudok gyorsan haladni egyik könyvvel sem, ha egyszerre többet olvasok.

Melyik a kedvenc műfajod?
Bármi jöhet; ami megtetszik, azt olvasom.

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Egyiktől sem zárkózok el, inkább a hangulatomtól függ, hogy mit olvasok.

Van kedvenc könyved?
Persze, egy rakás és még egy kevés :D
Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Diana Gabaldon:  Szitakötő borostyánban. Az Outlander 2. része (992 oldal).

Milyen könyvet vettél utoljára?
Sarah Dessen: Figyelj rám! Egerben, könyvhét alkalmából, majd meglátjuk, hogy milyen lesz :) 

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Nem nagyon szoktam könyvtárba járni :D Viszont barátnőimtől szoktam kölcsönkérni, de természetesen a sajátjaimat :) 

Jelenleg mit olvasol?
Ennek most utána kellett néznem... 
Először is nem nagyon olvasandó, de készülök a nyelvvizsgára, ezért a nyelvkönyveket bújom. 
Április óta "szenvedek" a következő könyvekkel: 
- Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek – A herceg
George R. R. Martin: Trónok harca
Dan Wells: Fragments – Töredékek
Május óta:
Neil Gaiman: Csillagpor
És most jelenleg június eleje óta:
Stephen King: A ragyogás


Hol veszed a könyveidet?
Online általában Shopline-ról :) 

Előrendeltél már valaha könyvet?
Egyszer, amikor ismerősömnek kellett a könyv és rajtam keresztül intézte. 

Hány könyvet veszel havonta?
Eddig próbáltam minden hónapban minimum egyet venni, de a legtöbbet így is mástól kapom :D 

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Nem sokat, amikor van egy régi könyvem, akkor beviszem, de venni sohasem szoktam.
Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
ABC sorrendben vannak a könyvek, hátul azok amiket már olvastam, elől amik még váratnak magukra. 

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Természetesen. 

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Elcserélem, beadom egy antikváriumba vagy ajándékba odaadom valakinek; egyébként megtartom őket.
Adományoztál már könyvet?
Persze, minden évben szoktam minimum egyszer karácsony környékén.
Volt már könyvstopod?
Nem. 

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Néha, igen. Tudom, hogy sohasem lesz annyi időm, hogy az összeset elolvassam.