2017. március 24., péntek

Eyn: A ​kiváló egyéniség 50 jellemvonása

Könyvadatok:
Kiadó: Magánkiadás (ebook)
Oldalszám: 182 oldal
Téma: önfejlesztő könyv
Sorozat: -
Kiadás éve: 2016
Megvehető: E-könyvek
Fülszöveg:
Egy könyv, amely a kiváló egyéniségek 50 jellemvonásának részletes bemutatásával megmutatja az irányt, hogyan válhatsz Te is ilyenné.
„A kiváló egyéniség olyan egyéni tulajdonságokból, képességekből és összetevőkből áll, olyan egyedi jellemzők sajátos kombinációja, amely senki másban nincsen meg ugyanúgy. Nem várja meg, hogy mások, a társadalom, vagy a körülmények mutasson neki utat. Ő pontosan tudja, hogy mit akar. Fejlett, belső vezérlőrendszere van. Belső késztetés és motiváció hajtja őt, “ösztönösen” tudja, mi az, amit tennie kell. Nem keres feltételeket és körülményeket. Létrehozza és megvalósítja ezeket. Tudja, hogy küldetése, feladata van, amelyet csak ő tud elvégezni és eszerint él.”


Véleményem:
A könyv három különböző részből áll. Az első rész 50 jellemvonást foglal magában. 50 jellemvonás idézetekkel és magyarázattal. 
Azzal kezdeném, hogy egy másmilyen platformon sokkal jobban el tudtam volna képzelni. Mondjuk egy blog, egy naptár vagy egy kicsi motivációs könyvként szép képekkel. Szerintem sokkal izgalmasabb lett volna. 

A tartalma többnyire összeszedett, határozott és lehet belőle tanulni. Természetesen nem úgy, hogy csak gyorsan átlapozod. Ha valaki komolyan tanulni akar ebből a könyvből, akkor jobban teszi, ha időközönként jegyzetel. 


A kedvencem az első részből a tizenkettedik jellemvonás: a kiváló egyéniségek rendszerint megszabadulnak a felesleges dolgoktól. Annyira motiváló a leírás, hogy megfogadtam: innentől kezdve nem tartok magam körül feleslegessé vált dolgokat. Amit fél éve nem használtam az megy a kukába. Semmi értelme megtartani a ballagási üdvözlőlapokat, a soha nem használt napszemüvegeket, karpereceket és az olyan kozmetikai esetleg konyhai készülékeket, amiket még a dobozaikból sem szedtem ki. 

A második rész segít az olvasónak, hogy feldolgozza az első részt és a maga hasznára tudja fordítani. Véleményem szerint, aki az előző pár oldalon figyelt annak nem sokat mond ez a 10 fejezet. Én jegyzeteltem az első rész alatt és azokat is kiírtam, amiket itt megemlít. Valójában kicsit untatott. 

A harmadik rész egy kis érdekesség. 10 különleges tanító egyéniséget mutat be a könyv. Bevallom őszintén, hogy eddig egyikőjükről sem hallottam. Egyszerűen a következő képen jellemezném ezt a 10 fejezetet: a adott személy rövid életrajza, a megjelent könyvei és főbb tanításai.

Számomra ez hol unalmas, hol izgalmas volt. Nagyon hiányzott a bemutatott személy arcképe. Sokkal közelebb éreztem volna magamat a leírtakhoz, ha látom a név mögötti embert. (Lehet ez csak egyéni szociális probléma.) Ennek ellenére voltak benne érdekes dolgok. Sokan megmozgatták a fantáziámat, valamely elképzeléseknek már utána is jártam. Többek között megtudtam, hogy vannak alkalmazotti gondolkodásmódú emberek, ami bennem is elindított egyfajta változtatási kényszert. 



Aki komolyan gondolkodik az önfejlesztésben, annak elsősorban azt az oldalt ajánlom, amelyet a szerző is többször megemlít a könyvében: www.egyenisegepites.hu. Nekem különösen az a cikk tetszik, amely 10 szóváltoztatásra ösztönöz. Ezt ide kattintva megtekinthetitek. Az én szemléletemen sokat változtatott és tényleg tanultam belőle. Majdnem ugyanannyit, mint magából a könyvből.

Köszönöm a szerzőnek a könyvet! 

Összegzés:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése