2016. december 17., szombat

Ruta Sepetys: Kalitkába ​zárt álmok

Könyvadatok:
Kiadó: Maxim
Oldalszám: 332 oldal
Téma: ifjúsági
Sorozat: -
Kiadás éve: 2013
Megrendelhető: Maxim

Fülszöveg:
1950-et írunk, és miközben New Orleans francia negyedében titkok fortyognak, a tizenhét éves Josie Moraine csendben szövögeti álmait. A helyiek között csak a bordélyban dolgozó prostituált anyjáról ismert Josie többet szeretne kicsikarni az életből, mint amit New Orleans kínálhat. Tervet kovácsol hát, hogy maga mögött hagyhassa a várost, de a negyedben történt rejtélyes haláleset olyan nyomozásba sodorja, ami próbára teszi az anyja, a lelkiismerete és a Conti Street rideg madámja, Willie Woodley iránti hűségét.


Miért pont ez?:
A könyv már régóta a könyvespolcomon van. Igazából utazókönyvként kaptam meg, de csak nem rég jutott időm arra, hogy el is olvassam. 


Véleményem:

Eredetileg teljesen mást vártam a történettől. Az első pár oldalon a fejemben valahogy sehogy sem akart összeállni a könyv cím, a borító, a fülszöveg és a történet egy egésszé. Egy váratlan pillanatban azonban rájöttem! 

A kalitkába zárt álmok a főszereplő nagyra törő vágyaira utal. Mindezek azért vannak "kalitkába zárva", mert nem kap lehetőséget a kiugrásra. Csak egy halvány reménysugár látszik, de a porfészekből annál nehezebb kitörni.

Korhűen mutatja be az 1950-es évek béli New Orleans-t: kurvák, szerencsejátékok, gengszterek, pisztolyok, hazárdírozók. Ebből a világból próbál kétségbeesetten menekülni a főszerelőnk, Josie. Pénz és megfelelő családi háttér híján azonban ez eléggé nehézkes. 

A felütés zseniális és érdekfeszítő.
A második fejezetben annyira sok nevet vágtak hozzám hirtelen, hogy kénytelen voltam felírni egy lapra. Kicsit megkavart. Azonban a későbbiekben ezek a karakterek szépen kifejlődnek. A legtöbbjüket megszeretettem és kicsit fájt, amikor el kellett búcsúznom tőlük.


A cselekmények gyorsan beindulnak, de a történet közepén kicsit megfeneklenek a dolgok. Mindvégig arra vártam, hogy a krimi szál kiteljesedjen, de Ruta Sepetys-nek más elképzelései voltak. 
Az írónő stílusa nagyon tetszett. A cselekmények eléggé lassan haladnak előre, ennek ellenére mégsem tudtam letenni a kezemből a könyvet. Van egyfajta varázsa az egésznek. 


A végét kicsit lezáratlannak éreztem. Ott lóg a levegőben egy új kezdet lehetősége és a szerző hagyja is elszállni az ötletet, amiből akár még valami jó is ki lehetett volna hozni. 

Értékelés:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése