2020. szeptember 30., szerda

Hogyan csapjuk be az olvasót? | Imogen Hermes Gowar: A ​hableány és Mrs. Hancock

Fülszöveg: 
1785 szeptemberében egy este türelmetlen kopogtatás hallatszik Jonah Hancock, a kereskedő ajtaján. Egyik hajóskapitánya toporog a küszöbön, miután eladta Jonah hajóját egy hableányért.

A hír végigsöpör a dokkokon, kávéházakon, szalonokon és bordélyokon, minden áldott lélek Mr. Hancock csodálatos teremtményét akarja látni. A hableány érkezése kizökkenti a kereskedőt a hétköznapok világából, és a legelőkelőbb körökbe kínál számára belépőt. Így ismerkedik meg egy pazar estélyen Angelica Neallel, a neves kurtizánnal, s egyben a legvonzóbb asszonnyal, akit valaha látott… A találkozásuk mindkettőjük életét veszedelmes, új vizekre sodorja. Vajon képesek lesznek-e megküzdeni a sellőknek tulajdonított, pusztító erők hatalmával?

Imogen Hermes Gowar régészetet, antropológiát, művészettörténetet és kreatív írást tanult. London délkeleti negyedében él, azon a környéken, ahol A sellő és Mrs. Hancock története is játszódik. Ez az első regénye.

Könyvadatok: 
Tématörténelmi romantikus
Kiadó: XXI. Század Kiadó
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 494 oldal
Megrendelhető: XXI. Század Kiadó


Miért pont ez?: 
Úgy döntöttem adok még egy esélyt a kiadó KULT Könyveinek, és a Baráti Beszélgetések után valami olyan témában fogok olvasni, amivel nálam szinte lehetetlen mellélőni. Ez pedig az általam imádott történelmi romantikus téma. Imogen H. Gowar könyvére pedig váratlanul egy könyvtári látogatásom alatt akadtam rá, majd nyaralás közben, a Balaton parton olvastam. Ahogyan általában minden évben a nagy melegben ilyen témájú könyveket szoktam olvasni. Előző években Sarah MacLean könyveit olvastam, de ezekből azóta sajnálatos módon kifogytam. Kénytelen voltam tehát beérni A hableány és Mrs. Hancock-kal. 

Véleményem: 

Azt kell mondjam, hogy Imogen Hermes Gowar nagyon rafinált egy nőszemély. Elhiteti az olvasóval, hogy nincs ebben a regényben semmi különleges. Sokáig nem értettem, hogy mit keres egy aszott, rosszul preparált hableány a címben. Úgy éreztem, mintha egy rossz "Nyissuk fel az emberek szemét a valóságra!" showba csöppentem volna. Az első rész végére megbarátkoztam a szereplőkkel, de a történetben nem találtam semmi érdekeset. Ekkor jött ez az a pillanat, amikor az esetek nagy részében félbe szoktam hagyni egy könyvet...

Utólag úgy gondolom szerencse, hogy a nyaralásra csak ezt az egyetlen könyvet vittem magammal. Az első rész után persze kicsit félre kellett tennem, de utána kénytelen voltam folytatni. Ezt követően pedig faltam a lapokat. Bizonyára kíváncsiak vagytok rá, hogy miért: 


Nagyon megfogtak a karakterek. Annyira életszerűek és kézzel foghatóak voltak. A romantizáló énem kicsit így képzeli el a régmúlt embereit. Ugyanakkor egyik figurára sem mondanám, hogy maga a megtestesült tökéletesség. Inkább a hibáikkal, erényeikkel és kicsinyességükkel kerültek hozzám közel. Először is ott van Mr. Hancock, akit megtaposott az élet, nem mer kockázatot vállalni és nem tud a saját keretein túl gondolkodni. Neki ellenpólusa az unokahúga, aki cserfes, fiatalsága ellenére ért a kereskedelemhez, de egy kicsit kotnyeles. Ebbe a harmonikus felállásba szól bele Angelica Neal. Aki nagy élettapasztalata ellenére rendkívül naiv és nem törődöm. Ugyanakkor vicces és az életben ért nehézségek nem törték meg. 

A végére pedig hatalmas nagy átalakuláson esnek át, ami egy jó regény ismérve is. Éppen ezért a következőkben azt mesélem el, hogy mi változott meg a történetszálban, amiért azt mondom: IGEN, EZT ÉRDEMES ELOLVASNI! 

Eleinte nem szerepelt a történetben semmi féle hableány vagy Mrs. Hancock. Azonban, amikor mind kettő feltűnik a színen, akkor aztán nem szenvedünk hiányt a szórakozás terén. A korábbi karakterek is teljesen meghasonulnak és az új helyzetekhez és új kihívásokhoz más módszerekkel állnak hozzá. Ez a könyv kategorikusan becsapja az olvasót, hogy aztán jól pofára ejtse. Amiért lehet rá haragudni vagy sem, de én ezt egy rendkívül jó fogásnak tartom az író részéről. Így az olvasó nem tunyul el. Emellett, ha szeretnél elutazni a 18. század barátságosabb éveibe, akkor ezt a könyvet szívből tudom ajánlani neked.

Összegzés: 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése