2015. augusztus 9., vasárnap

Féléves Könyves Kiakadás Book Tag


Sziasztok!
Tegnap értem haza a nyaralásból és úgy döntöttem, hogy így kipihenve ma rengeteget fogok írni (mert az üdülés alatt rengeteget olvastam). Bepótolom a még meg nem írt értékeléseket molyon, ide is megpróbálok írni és mindenkinek válaszolok, aki üzenetet hagyott nekem ebben az egy hétben. Kezdjünk is neki! Először is:
Nagyon szépen köszönöm Zeynának és Theanának a kihívást! :)


1. A legjobb 2015-ös olvasmányod.
Így a molyot nézve, igazából ebben az évben nem volt még olyan könyv, amire azt mondtam volna: Igen, ez az! Ez lesz az év könyve, IMÁDOM! A legutolsó, ami tetszett az Lori Lansens A lányok című könyve volt.
Mindenesetre a legjobb könyv még várat magára :)

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál.
Egyértelműen Rick Riordan: A titán átka. Talán ezt mondtam volna az év legjobb könyvének, ha ez a pont nem lett volna. A sorozat összes része nagyon tetszett, de ez az ami teljesen letaglózott. Méghozzá annyira tökéletesnek érzem, hogy nem is tudnák rá rosszat mondani. 

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.
Huha, itt bajban voltam, mert nem nagyon szoktam figyelni az új megjelenéseket, de végül eszembe jutott, hogy ezért van a kívánságlistám :D És hát... van egypár :D 
Idei:
E. Lockhart: A hazudósok

Bleeding Bride: A téboly kertje
Silvia Zucca: Asztrológiai útmutató összetört szíveknek





Ugyan 2014-es, de nagyon nagyon szeretném őket: 

Lauren Oliver: Pánik, Cheryl Strayed: Vadon, Cassandra Clare: Mennyei tűz városa, Maggie Stiefvater: A Skorpió Vágta, Marissa Meyer: Scarlet, Melissa Landers: Elidegenítve, Nicolas Barreau: A nő mosolya



4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.
Egyértelműen Susan Kay A fantom. Igaz nem új, de bárhol kerestem sehol sem találtam meg csak angolul. Még Klaudia hívta fel rá a figyelmemet. Szerintem most mind a ketten ezt várjuk :)

5. Legnagyobb csalódás. 

Sajnos ebben az évben sok csalódásban volt részem :( Kezdve Samantha Shannon Csontszürletével folytatva Helena Silence Enigmájával, de a legnagyobb: Bella Andre: A Sullivan családja. Inkább hagyjuk.... 

6. Legnagyobb meglepetés.
Kiera Cass: The Selection – A Párválasztó, bár nagyon sokat gondolkoztam az értékelésén és egy kicsit le is húztam, de jobban belegondolva igazán tetszett a könyv. Teljesen másra számítottam. Azt hittem, hogy mivel mindenki ezt olvassa, nekem biztosan nem fog tetszeni, de végül eléggé megbarátkoztam vele :) 

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).
Bár csak egyetlen egy könyvet olvastam el az írónőtől, de Kemese Fanni rögtön belopta magát a szívembe A napszemű Pippa Kenn-nel. 

8. Legújabb könyves szerelem. 
Adrian, nyilván :D Szerintem a Vámpírakadémia sorozat egyik legérdekesebb szereplője :) Eleinte nem hittem, hogy fontos szereplő lehet, de a 4. rész végére hirtelen azt vettem észre, hogy neki szurkolok és hihetetlen, de nagyon megszerettem :)

9. Legújabb kedvenc karakter.Ez nehéz kérdés :(  Ide inkább egy karakterpárt írnék T.J. Callahan és Anna Emerson a Kötelékekből. Mert egyszerűen olyan szép a szerelmük!

10. Egy könyv, amin sírtál.Általában nem szoktam könyveken sírni, inkább a filmekkel szoktam így járni, de Sarah Dessennek sikerült megríkatnia. A Figyelj rám! című könyvében a nagy családi összeborulásnál egyszerűen nem tudtam visszatartani a könnyeimet.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett. Az előbb említett könyv váltotta ki belőlem a leghevesebb érzelmeket. Igaz, hogy sírtam is rajta, de a legnagyobb boldogságot éreztem az olvasása közben. Például, amikor Annabel és Owen a autómosóban zenét hallgat :) 
Mivel nem lenne igazságos, ezért ide egy másik könyvet is hozok, ami szintén boldoggá tett, de teljesen más értelemben. 
Konrad Lorenz Salamon király gyűrűje című művét szóról szóra, betűről betűre imádtam. 

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál. Az egyetlen is, amit idén láttam :D John Green: Papírvárosok. Még nem olvastam a könyvet, de tervbe van véve :)

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.
Ezt nem értem :D

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál). Igaz, hogy már hamarabb is olvastam, de csak ebben az évben került sor arra, hogy meg is vegyem a Csodák korát Karen Thompson Walkertől.

15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Sok van :D Igazából rengeteg polcot létrehoztam ilyen témában a molyon, de a top 5, amire nemsokára remélem sor kerül:
1., 
John Green: Papírvárosok
2., 
Kate Saunders: Cicus és a Büdös Macskák háborúja

3., Kendare Blake: A rémálmok lánya
4., George Orwell: 1984
5., Fehér Klára – Nemes László: Hozzál nekem kengurut