2017. január 1., vasárnap

Ava Dellaira: Kedves ​halottak!

Könyvadatok:
Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 296 oldal
Téma: ifjúsági
Sorozat: -
Kiadás éve: 2015
Megrendelhető: GABO

Fülszöveg:
Néha azok a legjobb levelek, amelyekre nincs is válasz. 
Egy angol házi feladattal kezdődik: írj levelet egy halottnak, mindegy, kinek. Laurel Kurt Cobaint választja, mert Kurt fiatalon halt meg, csakúgy, mint May, Laurel nővére, így talán megért egy kicsit abból, hogy Laurel min megy keresztül. Laurel nemsokára egyre több halottnak ír levelet – Janis Joplinnak, Heath Ledgernek, River Phoenixnek, Amelia Earhartnek, szinte abba sem bírja hagyni. Megírja nekik, mi történik az új középiskolában, és hogyan hullott szét May halála után a családja. 
De akármennyit segítenek is neki a levelek, nem tarthatja örökre távol magától az igazi életet. Múltjának kísértetei nem férnek bele az írott sorokba, és Laurelnek szembe kell néznie a gyermekkor lezárulásával, az imádott testvér elvesztésének fájdalmával és a felismeréssel, hogy egyedül mi formálhatjuk a sorsunkat.



Miért pont ez?:
Rég olvastam már a Ciceró kiadótól, ezért direkt ilyen könyvet kerestem. Amikor megláttam a Kedves halottak!-at a könyvtárban, tudtam: nekem ezt most el kell olvasnom. Csak így. 

Véleményem:
Laurel halottaknak írt levelet. December 20.-a óta én is írok leveleket, annyi különbséggel, hogy az én címzettem saját magam. Igazán jó érzés. Mindent kiírhatok magamból, még azt is, amit egyébként nem mernék másnak elmondani. Igazi stresszlevezető hatása van. 

Látszólag nagyon egyszerűen, szinte klisésen indul a könyvünk. Új suli, új barátok, új lehetőségek. Azonban, ahogy haladunk előre az időben, úgy megyünk egyre mélyebb. Kiderülnek apróbb és nagyobb titkok is. 


A főszereplőnknek elsősorban meg kell küzdeni a testvére, May halálával. Kettejük kapcsolata egészen különleges volt. Mindig ketten voltak a világ ellen. Laurel konkrétan a másik felét veszítette el, amikor May elment.

Laurel új baráti társaságát (Hannah, Natalie, Kristen, Tristan és Sky) nekem csak fokozatosan sikerült megkedvelnem. Azonban a végére annyira hozzám nőttek, hogy rettentően nehéz volt elengednem őket. Olvastam volna még róluk.

Látjátok?: Nem szeretem a sorozatokat, de az egykötetes könyvek kikészítenek. Azoknak mindig a folytatását akarom olvasni. :D

Tetszett, hogy az író nem az elején ömlesztette ránk a múltban történt tragédiát. Ava Dellaira szépen adagolta az előzményeket.

Ennek ellenére volt, hogy elveszítettem a fonalat. Ennek fő oka, hogy túl sok előreutalás van benne már az elején. Laurel beszél egy témáról, rátért egy teljesen másikra, azt abbahagyja, majd újabb téma jön és csak azután tér vissza az elsőhöz.
A végére viszont csak összeállt a kép.



Aki rendszeresen olvassa az értékeléseimet, az tudja, hogy oda vagyok azokért a könyvekért, amikben nagy szerepet kap egy-egy zeneszám. Itt egészen hosszú listát lehetett volna írni ezekből a számokból. A jobb oldali képen párat láthattok belőle. Kattintsatok rá, és akkor jobban látszik ;) 
Volt olyan, amit ismertem, de a legtöbb új volt számomra is. Laurel életében nagy szerepet játszanak, főleg Amy Winehouse zenéje. Elárulok valamit: azóta csak őt hallgatom.

Összegzés:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése