2016. szeptember 6., kedd

Rutinkiépítés Farkas Líviával - az első hét tapasztalatai

Augusztus 29.-én elkezdtem egy 30 napos rutinkiépítést, amire az urban:eve oldalán bukkantam.
Az elején nagy lelkesedéssel kezdtem neki, vártam mikor fogom megkapni a következő napi teendőt. Ugyanis minden reggel érkezett egy levél az e-mail-es postaládámba, ami az aznapi teendőket írta le.


# 0. nap: Rögtön azzal kezdem, hogy nulladik feladatként kaptam egy támpontot: csináljak valamit 15 percig. Igazából nem kellett be is fejezni a feladatot. Ha nem lettem kész vele, akkor mindent félre kellett raknom és otthagyni a dolgokat úgy ahogy voltak.  A feladat innentől kezdve roppant egyszerű volt. Kiválasztottam a számomra legnehezebb itthoni munkát, amit tudtam, hogy nem leszek képes 15 perc alatt véghez vinni, mégis már hónapok óta készülök, hogy belekezdjek. Ez pedig a könyvespolcom átrendezése volt. Beállítottam a stoppert és a végeredmény nem is lett olyan rossz. Több mint 250 könyvet sikerült lepakolnom, majd rendszereznem és nagyjából 150-en vissza is raknom az új helyére. ((Megjegyzem: este nagyjából ennek az időnek a dupláját töltöttem azzal, hogy a maradékot is szépen elrendezzem.))


Tanulság: nem árt néha beállítani a stoppert, mert akkor sokkal gyorsabb leszel és könnyebben hozol nehéznek tűnő döntéseket is.


# 1. nap: Fényesítsd ki a mosogatódat!
Ettől a feladattól először halálosan megrémültem. Főleg azután, hogy elolvastam a részletes útmutatót hozzá. Egy sima fényesítés még rendben lett volna, de hogy én hipóval kísérletezzek!, ezek a gondolatok futottak át az agyamon. Aztán addig, addig halogattam, hogy el is kellett mosogatnom előtte, de a végeredmény magáért beszél.
Megérte. Ezentúl sokkal többször fogom kitisztítani, az egyszer biztos.


#2. nap: Öltözz fel és szedd össze magadat!
Ez a rész pont jókor jött. Ugyanis nyáron hozzászoktam ahhoz, hogy akár délután 4 óráig is pizsamában lófráljak a házban, kivétel azokon a napokon, amikor a postás fél 11 fele becsöngetett hozzánk. Akkor kénytelen voltam kikelni az ágyból és felöltözni rendesen.
Sajnos kényelmes otthoni papuccsal nem rendelkeztem akkor még, de azóta beszereztem egyet, így felöltözve ugyan, de egy rózsaszín, cuki, nyuszis papucsban lengetem a lábamat miközben ezeket a sorokat írom.
Valamint több év után újra hideg vízzel mosom meg minden reggel az arcomat. Ami nagyon hasznos és jobban felfrissít mint a tonik.

#3. nap: Ágyazz be!
Szerintem számomra ez a feladat volt a legkönnyebb. Lenyithatós gardróbágyam van, ami azt jelenti, hogy meg kell húzni egy kampót és felcsukódik magától.
 #4. nap: Időzítő használata
Erről a próbálkozásomról nem készült kép. Talán azért, mert felporszívózni az egész szobát nem igazán tudtam 2 perc alatt és nincs értelme annak, hogy bárki a porcicákat számolgassa. Mondjuk így is sokkal jobban jártam vele, mert általában fél óra hosszát eltökölök ezzel az egyszerű, egyébként 5 perces feladattal. A szobám nem nagyobb egy nappalinál, nálunk konkrétan a két helység ugyanakkora. Van egy szőnyegem, amit naponta takarítok, mert a fehéren meglátszik, ha koszos lesz.
Tehát ott tartottam, hogy az időzítő nagyon jól bevált nálam. Abban a 2 percben száz százalékosan arra koncentráltam, ami a dolgom volt. Nem néztem közben a tv-t, nem chateltem, nem jutott eszembe, hogy az ablakokat is le kellene mosni. Tehát én ezt a napot is sikeresen zártam.
Arról nem is beszélve, hogy be is ágyazta, reggel rendbe tudtam magamat szedni nyolc óra előtt és el is tudtam indulni a suliba.


#5. nap: Teendőlista írása 
Több ilyen listám is van itthon. Az első egy nagyon hosszú, van kettő havi bontással, kettő heti bontással és egy hatodik pedig tantárgyak szerint. A nagyon hosszú arra van, hogy a hosszútávú céljaimat tudjam leírni és pipálni (pl.: két hétig kutyasétáltatás reggel, két hétig este, akkor minden hónap 22.-én el kell mennem dokihoz kontrolla és hasonlók).
A két heti közül az egyik sulis, a másik pedig szabadidős naptár.
A havi bontások közül az egyiket szintén az urban:eve-ről töltöttem le (itt elérhetitek, nagyon szuper!). Ide a tervezett blogbejegyzéseket szoktam beírni. A másik havi bontás az pedig a sulis.
Van ám naptáram is! De az csak telefonban. Egyébként a rövidtávú teendők listája bele van gépelve a google naptáromba és az emlékeztető mindig jelez (pl.: szeotember 11. 15:00- kozmetikus stb.).
Egy kicsit megszállott vagyok tudom, de kell a pozitív visszajelzés, ami annyiból áll, hogy nap végén jó pipálgatni a dolgokat, amiket már elvégeztem.
Most kezdhettem egy újat a tréning miatt :D

#6. nap: Reggeliz! 
Ez a pont nálam nem is volt kérdés. Mindennap reggelizek. A fogmosás viszont nem tudtam hova tenni. Én kaja előtt és után is szoktam fogad mosni, szóval egy kicsit átvariáltam a végső rendet. Általában gyümölcsöket szoktam enni. Most éppen szőlőt, szilvát és almát. A szénhidrátot kicsit hanyagolom. Viszont a kávénak nem tudtam ellenállni, főleg a hétfői nap volt nehéz (tudom, az már ez a hét, de ennyit megengedhetek magamnak...).
Vizet inni pedig mindig szoktam, egész nap csak azt vedelem.

#7: Készülj a következő hétre!
Ezt a pontot némiképp elsumákoltam, amire nem igazán vagyok büszke. Ugyanis vasárnap azt hittem, hogy papucsban és miniben fogok suliba menni. Ehhez képest reggel szakadó esőre ébredtem, kénytelen voltam változtatni az outfiten.

Megjegyzem: az nagyon jól esett, hogy sikerült végigcsinálnom ezt a hetet. Nem azért, mert nehéz volt csak egyszerűen jól esik. :)

2 megjegyzés:

  1. Olvastam volna még a folytatást. :) Ma feliratkoztam erre a 30 rutinkiépítésre, már alig várom, hogy hétfő legyen és megérkezzen az első lecke. Rám fér... az ágyazással, a reggelivel és a mosogatóval bizony gondjaim lesznek. :) :) Ma nézegettem Lívia könyvét a könyvesboltban, lehet, hogy kérem a Jézuskától karácsonyra. Te olvastad? Letöltöttem az összes tervezőt, naptárat és egyéb segédanyagot az oldaláról. Remélem érezni fogom magamon a változást. :) Köszi a bejegyzést. Erőt adott. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megvan valahol a folytatás csak nem publikáltam, nem is tudom miért... valahogy elmaradt. Igazából azért jó, mert 30 nap alatt ugyanazokat csinálod, csak mindig valami új jön hozzájuk. Illetve nem csak utasításokat ad, hanem tippeket, ötleteket és a tanfolyam vége felé pedig egy olyan módszert, amivel hatékonyabb lehetsz minden téren :)
      Lívia könyvét nem olvastam, sajnos. Pedig már sokszor voltam úgy, hogy rákattintok a "megrendelem" gombra. Kíváncsi leszek a véleményedre! ;) Igazából eddig azért nem mertem megvenni, mert annyira kevés véleményt találtam róla.
      Az már egy jó kezdés, ha akarsz változtatni! Én a havi tervezőket szoktam letölteni. (http://www.urban-eve.hu/tag/falinaptar/) Ha megnyitod a pdf formátumot, akkor ott van egy aranyos és nagyon hasznos naptár. Minden hónap elején van publikálva az új naptár.
      Kell is az erő és a kitartás. Ezek csak megkönnyítik a dolgodat, de az oroszlánrésze a feladatoknak továbbra is rád vár.
      Hajrá! Szurkolok! Majd meséld el, hogy mire jutottál! ;)

      Törlés