2016. február 9., kedd

Nem vagyunk időmilliomosok DE! (...)

Azaz ki mikor és hogyan szokott olvasni?

Azért olvasok, mert szeretek, nem azért mert muszáj.
Szerintem ezzel sokkal így vagyunk egy bizonyos ideig. Aztán elkezd érdekelni minket, hogy kedvenc könyvünknek van e folytatása, ha van akkor mikor jelenik meg, van e a szerzőjének több könyve és satöbbi... A mai világban egyszerűen felmegyünk a netre, ahol az ezeregy könyvértékelés mellett ezeket az információkat is megtaláljuk. Eddig nincs is baj.



A gondok ott kezdődnek, amikor valaki saját maga is meg akarja osztani a véleményét a honlapokon. Persze ezután jön a blog nyitása vagy esetleg megtalálja a MOLYt is, ahova regisztrál és elkezdi használni. Ez azzal jár, hogy elkezdi összehasonlítani másokéval az olvasmánylistáját, kihívásokra jelentkezik, mindig frissen és naprakészen látja milyen könyvek fognak megjelenni, mik a legolvasottabbak és így tovább.
A vége az lesz, hogy az olvasás átalakul egyfajta kötelezettséggé. Olvasunk, mert az olvasóknak olyan könyvet akarunk bemutatni, amit Ők még nem ismernek. Olvasunk, hogy teljesítsük a kihívásokat. Olvasunk, hogy több könyv sorakozzon az elolvasott könyvek listáján. Tehát mégis azért olvasunk, mert muszáj. Lehet, hogy közben megmarad az olvasás szenvedélye, de hosszútávon nagyon rizikós és bonyolult az egyensúly megtartása.



Azért nem olvasok, mert nincs időm.
Persze szép dolog azt feltételezni, hogy az embernek arra van ideje amire időt szán, de szerintem ez nem mindig van így. Az utóbbi időben első kézből tapasztalhattam meg, hogy milyen az, amikor az embernek nincs egyáltalán semmire sem ideje. Bemutatom a hétfői napomat:
- 6:45 felkelés, reggeli, fogmosás, gyors smink, rohanás
- 7:20 - 14:50 iskola, lyukasórák nélkül, 2 db 20 perces szünettel, a többi 10 perces
Buszút: 10 perc, majd várakozás (esetleg a házi feladatok megcsinálása)
- 16:00 - 19:30  4 db KRESZ óra, egy 10 perces szünettel
Buszút: 30 perc (angol szavak átnézése)
- 20:00 hazaérkezés
20:00 - 20:30 vacsora, fogmosás, fürdés
és ekkor már az agyam le volt teljesen szívva, álmos és nyűgös voltam, DE!
20:35 - kedd 2:30 fogalmazás írás, felkészülés a következő napi TZkre, kutya megetetése
és akkor nem csináltam még meg se szerdára, se csütörtökre a prezentációt, nem tanultam más tantárgyra csak arra, amiből dolgozatot írtam másnap. Azt viszont már éreztem, hogy reggel mennyire kimerült leszek és semmi kedvem nem volt előröl kezdeni az egészet, de muszáj másnap felkelnek és suliba mennem.


Akkor mikor olvasok?
Az ember nagyon találékony tud lenni, ha akar. Hétvégén, szünetekben, KRESZ óra közben, fürdés közben, evés közben, amikor csak alkalmam nyílt rá. Sokan egészen hétvégéig várnak mire könyvet tudnak venni a kezükben, volt, hogy én is így jártam. Pedig nagyon szerettem volna, ha betudom legalább a kötelező olvasmányaimat bejezni időben. Madách Imre Az ember tragédiájából úgy kellett dolgozatot írnom, hogy a könyv 2/3-ánál tartottam, a többi részéről pedig fogalmam sem volt.


Hogyan tudsz mégis ilyen sokat olvasni?
Megosztok egy titkot: Ha mindennap csak 20 oldalt olvasnánk akkor is mindenki képes lenne kiolvasni 1 év alatt 7300 oldalt, ami 35 könyvnek felel meg. Én tavaly 153 könyvet olvastam el, ami durván 35,000 oldalnak felel meg a MOLY szerint. Az én teljesítésem 4,3 szorosa annak az esetnek, amit előbb felvázoltam. Szerintem ez egyáltalán nem nagy adag, főleg ha azt nézzük, hogy egy átlagos ember 1 oldalt 1 perc alatt olvas el. Én az 40 perces buszozás alatt bőven ennek a többszörösét tudom teljesíteni, ha nagyon akarom.
Akik pedig érdekel vagy már hallottak a gyorsolvasásról, azoknak ajánlom Vegazus oldalát, a nevére kattintva el is tudjátok érni az erről szóló bejegyzését.



És mi segít azoknak, akik blogot is szeretnének vezetni?
Nekik sok sikert kívánok! És meleg szívvel ajánlom Dorothy blogját ajánlanám, ahol letölthető tervezőt is találtok.

A téma felvetést köszönöm Dórinak illetve az Ő kérdezőjének!
A többiek posztját itt olvashatjátok:
- Dóri
ColourfulFantasy
- Pupilla
- KataCita
- Nita

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése