2016. január 18., hétfő

Lara Parker: Éjsötét árnyék – Angelique hagyatéka

Fülszöveg:Egy őrült szerelem, amit megrázó csalódás követ. Egy kapcsolat, ami egy életre szól, és még annál is tovább. Bosszú, aminek még a halál sem állhatja útját. Barnabas Collinst, a New England-i hajómágnás család ifjú örökösét megbabonázza Angelique, a Martinique szigetéről érkező szolgáló egzotikus szépsége. Arra azonban, hogy a lány milyen sötét hatalmak szövetségese, csak akkor jön rá, amikor már késő: eljegyez valaki mást, Angelique pedig olyan bosszút esküszik ellene, ami a síron túl is üldözni fogja. Lara Parker a hetvenes évek kultikus sorozatában, a Dark Shadowsban maga játszotta Angelique szerepét. A színésznő a sorozat eredeti forgatókönyvét feldolgozva írta meg az Éjsötét árnyék trilógiát. A történet filmváltozata 2012 májusában kerül a mozikba Tim Burton rendezésében, Johnny Depp, Michelle Pfeiffer és Helena Bonham Carter főszereplésével.
Véleményem: Sok negatív kritikát olvastam erről a könyvről. Egyesek unalmasnak találták, mások hatalmasat csalódtak benne. Ezektől az emberektől kérdezem: Láttátok már az azonos című filmet? Én láttam, ahhoz képest a könyv egy főnyeremény. Nem mintha egyébként olyan sok gondom lett volna vele. 
Barátnőmnek is kölcsönadtam a könyvet, aki az első pár mondatra becsukta és úgy döntött, hogy inkább nem olvassa végig. Mi volt neki a baja? A vámpírok... Ha tudta volna, hogy egyáltalán nem tipikus fantasy! Viszont tele van izgalmas dolgokkal. Helyet kap sok mágia, a woodoo és a borzongás is.
Én eléggé gyorsan haladtam vele (ha kihíváshoz kell egy könyv, akkor nagy úr az idő), de azt aláírom, hogy tényleg nem gördülékeny a történet. Tele van részletes leírásokkal és ismertetőkkel, amik nekem speciel kifejezetten tetszettek. Továbbá volt itt rengeteg szerencsétlenség, baleset és szörnyűség. Ami egy idő után tényleg idegesítővé vállt.
A főszereplőket még sajnáltam az elején, aztán mindenféle dolog derült ki róluk, ami cseppet sem tüntette fel őket igazi angyalkáknak, ahogyan azt vártam volna. A végére mindenkinek kijutott legalább egy rögeszme.
Jobban örültem volna annak, ha kicsit el sikerül rugaszkodnunk az eredeti sorozattól. Így azonban a vége tényleg az lett aminek mindenki beállítja: egy darab kaki. Összecsapott utolsó 150 oldal, a történet és a személyek kifordulása önmagából.


Összesítés:
Cselekmény: 6/10  - Inkább a leírások voltak hangsúlyba.
Szereplők: 3/5 - A végére sikerült egytől egyik meggyűlölnöm őket
Borító: -/5 - igazából ezért vettem meg a könyvet, de annyira elüt a történettől, hogy ezt most nem tudom értékelni. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése