2017. október 11., szerda

Nicola Yoon: Minden, ​minden

Fülszöveg:
Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem.
Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel – fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve.
Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége.


Könyvadatok:
Kiadó: GABO                                                                      Téma: YA, romantikus
Oldalszám: 336                                                                  Eredeti kiadás éve: 2015
Sorozat: -                                                                             Megrendelhető: LÍRA



Miért pont ez?:
Pár hete jelent meg a könyvből készült film, és én mindenképpen a könyvet szerettem volna elolvasni mielőtt beülök a moziba. Aztán az lett, hogy ez az olvasás csak tolódott, tolódott. Végre szeptemberben belevetettem magamat és egy vonatút alatt ki is olvastam. 

Véleményem:


Nem voltak túl nagy elvárásaim, ahogyan már régen nincs bármely romantikus Young Adulttól. Ez a műfaj arra való, hogy szórakoztassa az olvasóját. Mi csak örülhetünk, ha van benne valami olyan plusz tanulság, melyet aztán sokáig magunkkal tudunk hordozni.

Ahogy a fentiekből kiderült, szinte pár óra alatt elfogyasztottam ezt a kis regényt. Az írónőnek baromi jó stílusa van: könnyed, megkapó és additív. Egyedüli szomorúságom, hogy a könyv fő cselekményeit a hype miatt már azelőtt tudtam, mielőtt kiderült volna, hogy film készül belőle.

A szerző nagyon szépen körbejárta azt a kérdéskört, ami az alapját képezi a főszereplő, Maddy életének. A lány egy olyan allergiában szenved, ami lehetetlené teszi azt, hogy kilépjen a házukból. Szó szerint otthon raboskodik. Az allergia, mint probléma, és mind orvosi eset szépen részletekbe menőig le lett írva. És mindemellett ott volt a kellő lelki -és érzelmi töltet is.

Maddynek nincsen kapcsolata senkivel sem a külvilágból a netes tanárait kivéve. Mindaddig még jön egy fiú, aki mindent megváltoztat. Ez a fiú Olly, aki fenekestül felforgat mindent. 

A fiatal karakterek nagyon aranyosak és szeretnivalók. Együtt nagyon erősek, de külön-külön is megállják a helyüket. Sajnos hozzám nem igazán tudtak közel kerülni, ahhoz kellett volna még pár oldal. Maddy anyukájának a karakterét is meg tudom érteni, bár nem igazán értek egyet egy-egy döntésével. Maddy ápolóját, Carlát viszont azonnal megszerettem. 

A kedvenc részeim közé tartozik az, amikor Maddy már teljesen önálló döntéseket képes hozni, nincs ráakaszkodva senki más. Nem kéri ki senki véleményét, hogy milyen ruhákat vegyen, nem más irányítja minden mozdulatát. Az ilyen szépen megírt karakter fejlődést tudom díjazni. 



A vége ugyan engem nem tudott meglepni, de a könyv színvonala itt is megmaradt. Én boldog vagyok, hogy olyan befejezést kaptunk, ami hűen tükrözte az addig leírtakat. Senki nem fordult ki magából teljesen, és egy köztes állapotot láthatunk, ami után a megnyugvás és a beletörődés következik.
 

Összegzés:


Idézetek:

"Az élet ajándék. Ne felejts el élni!"

"Madeline: Milyen színű a szemed?
Olly: kék
Madeline: Kicsit pontosabban, légyszi!
Olly: jézusom. nők. óceánkék
Madeline: Atlanti vagy Csendes?
Olly: atlanti. és a tiéd?
Madeline: Csokibarna.
Olly: kicsit pontosabban, légyszi
Madeline: 75%-os kakaóvajsötét csokibarna
Olly: hehe, az szép"


"Minden egyes nap felkelsz, és tanulsz valami újat. Minden egyes napban megtalálod az örömöt. Minden egyes nap mosolyogsz rám."



A film:

Itt látható a film előzetese. Érdemes belenézni, ha érdekel titeket a könyv, és kedvcsinálónak sem utolsó. :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése